Moi

My photo
Subang Jaya, Selangor, Malaysia
Currently 24. I enjoy editing videos. I've been broken, I've been bruised. But that won't stop me, from making my dreams come true. Say or do whatever you want about me 'cause I couldn't care less.

Friday 16 December 2011

SPB YDP Agong's Sending-Off Ceremony


That's me, 4th to the right!

Siap masuk paper plak hahah! Tu hujung kanan skali : P

13th of December was one of the biggest day in history, and best of all I was chosen to be a part of it. Demo pertama aku, berarak untuk Agung. Walaupun hanya menjadi hulu balang, team gendang. Aku tetap bersyukur. InsyaAllah bulan 3 ni aku aku dijemput untuk buat demo Silat pula di Istana Baru Agung. InsyaAllah mudah2han aku dijemput, Amiin. Alhamdulillah, sejak aku join Pusaka Silat Cekak Ustaz Hanafi (SCUH), banyak pintu rezeki telah dibuka untuk aku alhamdulillah, banyak membimbing aku, dan telah banyak bantu membentuk diri aku ke arah kebaikan. Dan syukur for once dalam hidup aku, I've made Ibu & Ayah proud of  their son. I love you Ibu & Ayah. Cekak bermaksud bergaduh. Silat Cekak tidak mengundur, tidak mengelak. Sentiasa berdiri tegak menanti serangan. 99% pertahankan diri, hanya 1% sahaja menyerang. Jika menyerang musuh, musuh tepis kena, elak pun kena. Dan jika bergaduh hanya 3 benda yang musuh akan dapat, patah tulang, muntah darah, mati. Bahaya tak bahayanya Silat ni. Akan tetapi Silat Cekak Ustaz Hanafi tidak mengajar seseorang itu bergaduh, sebaliknya mengajar seseorang itu menjadi seorang penyabar. Dan Guru kami hanya ada satu iaitu Guru utama kami YM Syeikh Hj Md RAdzi Bin Ustaz HJ Hanafi Al-Qadhi. Ingin tahu lebih lanjut tentang Silat kami sila rujuk dengan saya atau http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwarisanhanafiusj.blogspot.com%2F&h=HAQHz7Cs3


Kami mewakili 600 Silat yang lain, Alhamdulillah. Gerak Hanafi juga disertakan di dalam demo ini. Ada sedikit sebanyak sejarah tentang SCUH diselit dlam juga video ini.

Sementara tu enjoy gambar2 kami! : D


 
Jika berani, marilah bersandang.
 
 My new family : D
 My Doppelganger
 Artis beb!
 Idola aku hahah
 
 



P.S I think I'm in love : D

No comments:

Post a Comment